Werkwijze

De geschiedenis van uw bedrijf of organisatie is van onschatbare waarde. Alle inzichten, veranderingen en overwonnen obstakels hebben uw bedrijf gebracht waar het vandaag is. Uw ervaringen en verhalen vertellen potentiële klanten wat u kunt, inspireren uw medewerkers en vormen het fundament voor uw toekomst. Maar alleen als u die geschiedenis zichtbaar maakt!

History Now legt uw geschiedenis vast in de vorm van een boek, een video of een website. We onderzoeken archieven en spreken met betrokkenen om de verhalen te vinden die de essentie raken van uw bedrijf of organisatie. We vertellen uw geschiedenis en plaatsen deze in het kader van relevante economische, sociale en technologische ontwikkelingen. Zodat helder wordt wat uw bedrijf heeft betekend voor klanten, medewerkers en omgeving.

Ons vakmanschap, onze nieuwsgierigheid en ons plezier gebruiken we om een fris en boeiend verhaal te vertellen. En dat doen we in deze volgorde:

  • Verkennen – We praten met elkaar en krijgen inzicht in de doelen van uw organisatie. We schrijven een projectvoorstel met een duidelijke tijdlijn en kosteninschatting.
  • Onderzoek – We verzamelen en bestuderen sleuteldocumenten, publicaties en foto’s. Door betrokkenen van vroeger en nu te interviewen over hun herinneringen en inzichten geven we uw geschiedenis een authentiek geluid.
  • Conceptontwikkeling – We ontwikkelen een concept voor het verhaal en de vertelvorm. Zodat de rode draad van historische ontwikkelingen zichtbaar wordt, met uw organisatie, merk of bedrijf als kern.
  • Storytelling – We vertellen een effectief geschiedenisverhaal, of het nu in de vorm van een boek, een website, een tijdlijn of een film gebeurt.  De basistekst, de beeldselectie en de aanvullende beelden zijn daar allemaal onderdelen van. We coördineren namens u het werk van ontwerpers, videomakers, webdesigners en drukkers.

Aan het einde van het project beschikt u over een sterke, meeslepende geschiedenis die u kunt delen met uw medewerkers, klanten en een breder publiek. Een geschiedenis die als ‘nieuwe klassieker’ een bijdrage kan leveren aan de koers van uw organisatie, bedrijf of merk, tot ver in de toekomst.